PEMANGGANG AJAIB HAJI ISMAIL GROUP (HIG) PULAU LANGKAWI


Hai.. hai.. hai..
kita kembali lagi bersiaran pada hari neh
(ececewah.. macam pembaca berita lak nohhh!!!)


Sebenarnya PEMANGGANG AJAIB HIG neh dah lama aku beli
kalau tak silap, awal-awal tahun 2013 neh.. masa aku balik kampung kat Langkawi
 (kampunglah sangat, sedangkan dok seberang laut jer pon.. pulun cap pelam tull... )

masa memula orang pakat gila pulun beli pemanggang neh, aku buat derk saja
sebab aku bukanlah seorang yang teramat rajin jenguk ke dapur (dasar pemalas!! :P )
jadiknya aku rileks saja bila kengkawan kat tempat kerja pulun dok bercerita tentang benda alah kesukaan surirumah tangga neh...

waktu tu, kalau tak silap aku dalam pertengahan tahun 2012... asal aku naik jer feri nak ke tanah besaq,
musti aku dengaq, tengok dan ushar kebanyakan pengunjung-pengunjung hat mai pulau neh dok 
bercakap, pegang, beli & heret (dah kalau beli banyak, memang cenggitu lah gayanya kak tonn kan!! )
PEMANGGANG AJAIB HIG dalam plastik kaler ijau -tema kedai Haji Ismail Group-
Sekarang pon fenomena ini masih berlarutan, kaya raya kilang hat keluarkan benda ajaib neh kan..


Nak dijadikkan cerita,
masa aku dok kelebet meng "google" resepi kat internet
maka aku terjumpa banyak masakan mudah yang guna pemanggang ajaib
makanan tue pulak nampak sungguh menyelerakan dan buat aku tak sabaq nak cuba, try, test masak..
tetiba saja rajin terlebih kan !!


Jadiknya, balik saja ke kampung terus aku ajak kakak aku, kak norma pi cari Pemanggang Ajaib dekat bangunan baru Haji Ismail Group berhadapan Klinik Kesihatan Kuah
(pulun promote kedai, kot2 bole dapat diskaun bila pi beli hapa-hapa nanti)





pemanggang ajaib neh ada banyak jenis & warna,
sila pilih ikut kesukaan anda yer tuan/puan supaya mood nak masak tue bertambah berkobar-kobar gitu!!











okeh, aku pilih hat yang pertengahan saja memandangkan ketidakcukupan masa untuk aku berlama-lama dok kat dapur..
lagipon berapa mulut sangatlah yang nak makan semua masakan yang pakai benda ajaib neh.. kuikuikui !!
kalernya mustilah MERAH, berani & gagah.. ehhh?? tetiba jer kan...
rona peberet aku tue!!






hah tengok!!
kotak pemanggang ajaib lebih besaq dari tuannya!!


Sesambil sibuk dok pilih-tukaq-test-pilih pemanggang neh,
anak-anak menakan aku pon sama kalut dok pulun tawaf kedai cari coklat..



kalau mai kedai Haji Ismail Group tak beli coklat,
tak sah gamaknya noo..
nasib baik aku bukan peminat tegar coklat-coklat neh.. jadik tahap kejakunan dengan pelbagai jenis cekelat kat sini..   kurang lah sikit noo... 









pembantu yang setia, untung kalau bawak ALIFF mai shopping
ringan tulang saja nak tolong bawakkan semua barang...





















sempat lagi dia pilih tabung coklat untuk adik bongsunya, Aiman :P




JOM..JOM..JOM



Cuci mata tengok pemandangan coklat-coklat yang melimpah ruah dalam kedai neh..











































anak beranak sibuk menyopping...








dah dapat barang yang di inginkan, apalagi???
BAYAR lah.. hihihihi.. untuk saiz neh aku cuma bayar RM69/-

murah gilerrr kan??!!!!










Muka teruja dapat beli pemanggang ajaib kesukaan ramai!!
.....POYO....

Okeyh, nantikan entri aku yang bakal menyusul setelah benda ajaib ini digunakan..

TUNGGU !!

Ulasan

Catatan Popular