jalan-jalan cari makan : BIHUN GORENG SOTONG PENGKALAN NELAYAN


KEDAI MAKAN PENGKALAN NELAYAN KUALA TERIANG,
PULAU LANGKAWI

alhamdulillah... dok tersandar kekenyangan....
nak tunduk pon x bole dah, sengkak perut sebab termakan teroverdose.. huhuhu

kekonon malam neh nak diet xmo makan lah
tengok-tengok balik jer darik kerja pukul 10 malam tadik, along ajak g makan malam
nak tolak tak sampai hati sebab along pulun dok promote mee udang lipan..
 eh.. eh..silap....
mee kuah udang lipan!!!

buat sesapa yang tak tau rupa paras udang lipan, sila gunakan servis percoma pakcik google yer...

# malam neh aku tidoq kat homestay pamili along, temankan budak tecik neh coz pamili dia gi oversea (obersi lah sangat, ipoh saja maaa)

ok sambung cerita....

sampai ja kat kedai makan yang sekangkang dinosour darik homestay..
kami cepat-cepat pilih meja makan kat luar.. bajet nak sedut udara segar darik laut kunun...
almaklumlah homestay neh tepi laut (uiks.. dan lagi dok promote!!!)

xdan adik waiter tue sampai along dah jerit order
"MEE KUAH UDANG LIPAN DUA"

isk..isk.. x senonoh punya budak...
xdan adik tu sampai ke meja kami :p

tapi macam aku selalu cakap sebelum neh
kalau aku teringin + excited : mengidam nak makan sesuatu mengkanan
pasti ada-ada saja halangannya..
MEE KUAH UDANG LIPAN dah habiss...
aduishhh.... ayaq liur dok tap..tap..tap darik memula dengar cerita along pasal mee kuah udang lipan
(hoykeh.. tau-tau.. musti ampa dok tengah membebel kata aku bohong.. huhuhu.. tadik tue ayat nak meraih simpati makcik tukang masak kedai neh.. hihihi)

takpalah along,
memang bukan rezeki kita kot..
malam esok kita try cuba test tengok lagi, moga2 dapat makan sorang 2 mangkuk jadiklah :P

demi nak memujuk perut yang asik berdangdut sakan..
aku order BIHUN GORENG SOTONG
Pergh.. memang seddappp sangat..
tak percaya sila ajak + belanja aku makan kat sini...

Harga pon tak mahal sangat
RM4.50 sepinggan
memang puas hati sebab sotong dia bubuh banyak, sampai x lalu makan..
sotong kat sini dijamin fresh tau...

**** setakat neh update aku yer, nak upload gambaq banyak-banyak.. x bawak usb Sony Experia Acro S lah pulak, gambaq kat atas tadik aku snap pakai Samsung Galaxy Tab 8.9..

Entry neh pon aku sambung taip guna notebook along, harapkan tab.. asik typing error sebab tadak keyboard...

nanti aku upload lagi gambaq sepanjang makan-makan kami kat kedai makan pengkalan nelayan kuala teriang, langkawi

TUNGGU TAU.. adiosss!!!


Ulasan

Catatan Popular