KEK CAWAN - cuba, try & test

Dari tempat keja g aku berkobar-kobar nk balik wat kek cawan.. neh suma penangan dari soklan nina (my best friend @ kbg pasu) yg tanya pasai resepi kek cawan minggu lepaih. Dia dok carik resepi kek cawan yg sedap-sedap sbb anaknya danisha suka sangat makan menda alah neh.

Jadinya balik ja keja, aku terus memulakan misi wat pertama kalinya wat kek cawan neh...
Memula ingat nk tunggu anak buah haku, along mai tolong selasa neh. Tapi punya tak sabaq, malam neh gak aku wat sengsorang. Huhuhu..



dah hampir 8 bulan aku beli menda alah neh, mlm neh baru rasmi.. huhuhu



aku wat kek cawan neh, pakai kek kotak segera ja 



memula, kita masukkan bahan A yer tuan/puan ==> jangan tanya aku pebenda lah yg ada dalam bahan neh, sbb aku memiang tatau pon :P



okeh... dah masukkan suma bahan, kita tunggu mesin neh kisaq smpai sebati yer



cumel.. cumel... aku suka!!!



masukkan bahan yg dah siap neh ke dalam bekas kek cawan


 taraaa.....



siap ada bekas yg besaq g..



sat-sat, nak bagi nama yang besh-besh...



momma mini cupcake


papa's cupcake


so, sekarang kita dah boleh masak kek cawan berkenaan di dalam oven yer tuan/puan (skema giler ayat aku)


percubaan pertama: GAGAL!!! wuaaa..



kali kedua dan seterusnya, dah semakin baik :)







tak sabaq nak jamu opismet makan kek cawan aku yg perbagai-bagai rupa neh...

untuk incik B, i tapau juga 4 u... so jangan sentap-sentap yer.. hehhehe

aku kata : so kalu nina baca entry neh, jangan malu-malu tuk wat tempahan ngan aku no... (hahhaha, pulun cap pelam tull!!!) kalau tuan/puan yg baca entry neh pon berminat nak try, pikirlah masak-masak... kot-kot sesalan anda tak terhenti kot!!

Ulasan

Hanani Azmi berkata…
wei..apsal jd cm tuu.bakar suhu berapa..berapa minute dear??
nana_picanto83 berkata…
HAHAHHA... aku pon tatau, tengok2 dah itam legam jadiknya

Catatan Popular