Panas Hati.... Aku Sangat Kesah!!!

Isk... Isk... Iskkk.... Geramnya aku!!!!

"Uiks... tetiba ja nak marah kat orang neh, pasaipa????" Incik Hati tertanya-tanya dengan penuh kemusykilan.

"Sapa tak marah kalau cakap berulang kali tapi tak jugak paham2 bahasa....!! " kata-kata pedas yang keluar dari bibirku.

"Kenapa???" tanya lagi Incik Hati.

"Geram betul aku, bila jumpa manusia yang dah berulang kali kita terang benda yang sama tapi masih buat derkkk!!!,sabaq kita dia tak peduli... sabaq dia kita kena pulun ambik kesah..." bibir masih mendongkol marah.

"tak baik marah2 camneh, bangun!! cepat2 pergi bilik air.. ambil wuduk, sejukkan semula hati yang tengah panas neh..." Incik hati berbicara lagi penuh diplomasi.

TERKEDU... TERDIAM sesaat aku dibuatnya.

YA ALLAH, kenapalah aku terlalu ikutkan hati yang tengah marah ini...

Berjoget sakan syaitan2 di sekelilingku bergumbira pabila aku berkeadaan begini....

Ayuh, tanpa berlengah aku terus melangkah menuju bilik air untuk mengambil wuduk.......




Ulasan

Catatan Popular