CUTI-CUTI MALAYSIA 2011 - PAHANG DARUL MAKMUR

Ehem.. Ehem.... Ehemm...

Dah berganjak tahun baru ada hati nak update ceritera Cuti-Cuti Malaysia aku ke rumah kakak kesayanganku di Kuala Rompin, Pahang...

Saja peram lama-lama ceritera neh, bagi timbul balik ke"excited"an penutup percutian yang paling menyeronokkan bagi tahun 2011 yang lepas....

Cepat kan masa berlalu, pejam celik pejam celik dah masuk minggu kedua bagi tahun 2012.....
Tahun yang membuatkan aku bersemangat sakan untuk buat list tempat-tempat percutian yang bakal aku TERJAH lagi pada tahun neh.. nantikan update seterusnya yer tuan/puan sekalian....

Hah.. sudah-sudahlah membebel !!! Cemuih lak tuan/puan membaca entri nanti kan.. kan.. kann...

Jom,... meh ikut aku lihat apakah aktibi sepanjang percutian akhir 2011 aku yang lalu....

p/s: sowielah gambaq-gambaq tak berapa lawa sebab tangkap guna henpon 3310 ja :)






03/11/2011 (Hari Kedua)





Beginilah suasana pasar malam di Tanjung Gemok, Kuala Rompin.. tak jauh beza dengan pasar malam kat pulau kelahiran aku :)










emak mentua kakak haku sibuk dok pilih sayur-sayuran bekalan sepanjang 8 hari kami kat sana... 







Inilah hasil "SHOPPING MOPPING" kat Tanjung Gemok... sedappnyaaa nyum nyum















otak-otak peberet aku.... hah yang neh rasa best sket sebab rasa betul isi ikannya...
maybe sebab kedudukan pasaq malam neh berdekatan ngan laut, jadik senang lah peniaga-peniaga OTAK-OTAK neh dapatkan bekalan tuk buat menda alah ini.....
(hehehhehe.. pepandai jer aku buat dakyah!!)










sempat lagik bergambaq sakan kat parking keta pasaq malam...
agaknya kat sana orang-orangnya kurang ambik gambaq sakan kat area pasaq malam sampaikan semua pengunjung pasaq malam tue ushar pelik ja bila kami bergambaq....
siap bunyikkan hon dan jeling sakan bila tengok kami...
awat????








putu buluh yang mabelesssss... i lurveeeeee !!!!!









hah, yang neh aku kurang arif lah nama nya... sat-sat nak guna talian hayat ---->> nak kontek sesapa yang ble gitau nama kueh yang sempoii neh.... cepat tinggalkan no tepon., nanti cepat2 aku dail tanya apa nama kueh ini yerrr....






JAGUNG MANNNNNISS.. semanis tuan yang menjualnya..
nasib baik makcik yang menjual jagung neh.. hehehhehehhehehheheh...








KUIH PELITA...... sedaappp.. sedappp.. sedapppp

nanti klu mai lagik, nak p cari lain lah kat sini.....











MURTABAK..... OH MUBARAK... ehhhh.. ehhh.. silapppp..

MURTABAK lah....   :P













YONG TAU FU !!!!!!!!

yeaaa haaaaaaaaaaaaa... sapa yang tak suka makanan neh??? habaq mai sat kat aku !!!
memang tuan/puan akan tergolong dalam kumpulan yang kerugian sebab rasa yong tau fu amat amatlah....... TERBAEEEEKKKKK..................









sambung lagi ke ENTRI SETERUSNYA................................

Ulasan

Catatan Popular