JJCM 2013 : NASI KANDAR ROYALE, ALOQ SETAQ (Nasi Kandaq Beratoq)


Memandangkan bumi Alor Setaq dibasahi hujan darik pagi hingga membawa ke petang, perut aku mudah jer bergendang ria mintak diisi...

Pagi tadik sempat jamah nasi lemak 2 bungkus (diet kunun!!!),
jadik masa lunch tak kuaq makan hapa2 memandangkan cuaca sejuk kat luaq dan perut masih lagik penuh.. huhuhuhuhu...


Balik kerja, cecepat jer otak aku menerawang sekeliling Aloq Setaq...
dok pikiaq lokasi sesuai untuk "buai" perut yang bergelora neh...

tetiba.....

"hah, makan nasi kandaq pon sedappp neh"......

Jom, pakat tadah ayaq lioq yang dok menitik-nitik tue menyaksikan pemandangan 
"JALAN-JALAN CARIK MAKAN" kat Nasi Lemak ROYALE neh...
(yer ka nasik lemak???, kena ubah nama kedai neh.... :P )

kedai nasik kandaq peberet aku pabila berada di mainland!!!




meh kita minum dulu sempena menunggu makanan yang lazat sampai
(ngelat beratuq ngan TTM dengan alasan letih sebab nak demam!! hhuhuhuhu, selamat berbaris panjang yer incik TTM)








Cenggini punya gaya beratuq, mau kena gastrik dulu... :P









sempena menunggu kedatangan makanan peberetku, jom layan novel 3,4 helai dulu...










hat muda-mudi dok lepak minum neh, meja untuk order air..
sampai air sila bayar....










menu peberet... AYAM GORENG + BENDI REBUS :)









Geng hat dok hujung depan aku, kumpulan retis...
ada sekalik Komposer Azmeer tue...























nyum..nyum..nyum... NYUMMYYY...


























Papan tanda restoran neh.... 
kalau x silap aku, depa start bukak darik petang hingga ke malam...








tak surut-surut pelanggan dok beratoq untuk menikmati hidangan yang super sedapp nehhh....


JJCM : aku bagik 5 ( * * * * * ) bintang untuk lokasi kali neh, jom pakat2 mai try cuba test tengok !!!!! :)


Ulasan

Catatan Popular