VIETNAM... aku datang!!!!!

ececewahhh...

dah lama tak buat entri pasal jalan-jalan makan angin kan??
punya LLB (Look Like Busy) tahun neh sampaikan entri blog pon ciput saja...
konon2 wat azam tahun 2013 nak pulun wat entri sekurang-kurangnya 1 entri satu hari...
malangnya semua idea nak tulih dok berkepuk dalam kepala otak saja,
asal nak update blog, internet hampeh...
bila dah ada talian internet, idea pulak melarikkan diri.... menyorok jauh ntah ke mana-mana...
 kuang3x


dok rabung menulih neh, tetiba baru sedaq dah larik dari topik tajuk entri...
al-maklum lah idea tengah segar mencurah-curah melimpah ruah.. hihihi...


awal bulan 4 neh aku nak pi VIETNAM...
darik 3 April 2013 (rabu) - 6 April 2013 (sabtu)
aku pi sana ngan kakak-kakak aku (women's vacation ler kekunun nyer)

awal tahun lagi aku eksited isi permohonan ke luaq negara
untuk makluman, penjawat awam yang nak pi ke luar negara kena mohon dengan jabatan sekurang-kurang 3 bulan dari tarikh bertolak..

alhamdulillah... dalam bulan februari tu aku dapat surat kelulusan untuk ke luar negara dari Jabatan Kesihatan Negeri Kedah..
 legaaaa!!!



VIETNAM oooohhh VIETNAM


weh, jom pakat ikut aku ramai-ramai....
selama neh kalu orang kalut sembang pi obersi, aku dengaq penuh ralit sampai x sedaq dok telan ayaq liur terbayang-bayang makanan kat negara depa dok cerita tue..
isk..isk..isk..

orang lain pakat seronot membayangkan keindahan tempat-tempat bekernaan..
tapi dalam kepala otak aku, hanyalah bayangan makanan berlegar-legar
hurm, dalam dok tengah syok taip pon dah rasa lapaq dan.. dan..
(macam mana tak bam..bam.. kalu lagu neh punya ceghita!!)

hokeyh...
sesambil menonton drama kat tv3 : Sebenarnya saya isteri dia..
aku dan jugak survey dan snap info pasal VIETNAM neh..
bukannya apa, sebagai bekalan supaya bila aku dah sampai tang tu.. tadakklah terkejut beruk sangat

sekurang-kurangnya aku boleh bisik dalam hati
"oh, lebih kurang sama cam kat internet saja suasana kat sini"



:P
:P
:P


# info 1 : TUKARAN MATA WANG



p/s: kakak aku pesan jangan tukaq banyak2 kat malaysia.. pi sana baru tukaq lagi setengah sebab boleh dapat pulangan yang lebih sikit..


** aku tak dan nak pi tukaq lagik sebab kalut ulang alik pulau --> tanah besaq....





*** depa kata lagi duit malaysia besaq, so boleh shopping sakan lah nooo...




# info 2 : CUACA

kat sana la neh musim sejuk (tapi bukan salji okeh!!)
kena bawak baju tebal-tebal sikit, nanti cepat lapaq lak kalau pakai nipis-nipis... :)
stoking pon kena tebal & panjang2
(ayat agak pulun sebab pertama kali nak pi obersi yer tuan/puan)

*** tak sat aku try putaq suhu air-cond dalam bilik bagi jadik 26'c..
huhuhhuhu.. sejuk kott!!!
dan.. dan tangan dah ala-ala kebas...
hidung dah tersumbat (bernafas guna mulut..)
kepala pon dah berat...

uwaaaa....... lapaq ohh lapaqqqq
 














mak aiii...
jenuh la aku camneh..
dah la aku neh dalam kategori tak tahan sejukkk...

*** aku dapat info....

hotel penginapan kami dekat ngan lokasi shopping..
sebelah menyebelah pon ada restoran makanan halal
(kena bawak bekalan maggi ngan biskut gak.. habuan lapik perut malam2)

Ulasan

Catatan Popular